Header-Praktijk-Bij-de-Hand-Nathalie-Godart-Studie-huiswerk

Studie-/ huiswerk

Al vanaf de basisschool krijgen kinderen te maken met huiswerk. Het ene kind krijgt het huiswerk reeds op school gedaan en het andere kind zit thuis nog uren in de boeken. Dat verschil maakt helemaal niet uit. Als je kind thuis niet in de boeken duikt, kan dit om de eenvoudige reden dat het huiswerk reeds op school is gedaan.

Echter, als er andere redenen zijn waarom het huiswerk niet van de grond komt, dan is dat iets om serieus te onderzoeken. Heeft je kind geen zin in huiswerk? Omdat hij of zij het moeilijk vindt? De lesstof niet begrijpt? Niet mee kan komen in het tempo van de klas? Of omdat er 1.001 andere leuke dingen te doen zijn? Kortom: afleiding, uitstellen en uiteindelijk dikke stress… 

Nathalie Godart Praktijk Bij de Hand Anders Leren nummervloerkleed

Waar loopt jouw kind tegenaan? Mijn kind …

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Vindt leren moeilijk.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Vindt het lastig om huiswerk te plannen.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Heeft geen zin om huiswerk te maken.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Heeft een leerachterstand.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Heeft moeite met één of meerdere vakken

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Heeft examenstress.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Heeft weinig zelfvertrouwen.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Kan niet lang stilzitten.

Nathalie Godart Praktijk Bij de Hand Bijles Huiswerkbegeleiding Huiswerk

Hoe ga ik te werk

Kan je kind wel wat hulp gebruiken bij het huiswerk? Dan bied ik ondersteuning bij alle vakken in het kleuter- en lager onderwijs. Bij het middelbaar en voortgezet onderwijs gaat het om de vakken Nederlands, Frans, Engels voor het hele middelbaar en bij Wiskunde ondersteun ik tot en met het tweede jaar. Ik leer kinderen leren, huiswerk maken, examens voorbereiden, plannen en organiseren en hun zelfvertrouwen te vergroten.

Door zijn of haar eigen talenten en mogelijkheden te gebruiken kan ieder kind leren

Dit is de reden dat mensen voor mij kiezen

De totstandkoming van mijn praktijk, in de vorm zoals deze vandaag de dag is, is niet uit de lucht komen vallen. Daar is jaren aan (gerichte) studie, praktijkervaring, research en finetuning aan voorafgegaan.

Als juf bevond ik mij in het hart van het traditionele schoolsysteem. Dagelijks zag ik kinderen worstelen om mee te komen op de manier en in het tempo waarop onderwijs aangeboden werd. De uitdagingen waar kinderen en ouders op school mee te maken hebben, ken ik maar al te goed.

Daarnaast heb ik me als kind altijd een outsider gevoeld. Ik was anders en ik dacht dat dat niet oké was. Dit deed mijn zelfvertrouwen geen goed, waardoor ik school niet altijd als een fijne omgeving heb ervaren.

Kijk ik terug, dan kan ik alle ‘dots connecten’. Het is mijn missie om kinderen die in het huidige systeem vastlopen te helpen. Nu ik mij heb gespecialiseerd in andere vormen van leren wil ik hen ook meegeven dat ze anders mogen zijn. We zijn allemaal uniek. En dat is juist iets dat we mogen koesteren en wat onze wereld mooier maakt.

Werkwijze

Ik pas verschillende leermethodes toe in mijn praktijk. Voorafgaand aan onze samenwerking starten we met een intakegesprek en vooronderzoek. Aan de hand hiervan wordt een plan van aanpak opgesteld. Dit kan betekenen dat er onderdelen uit verschillende leermethodes bij elkaar gevoegd worden. Zo bied ik maatwerk en kan ik met de juiste leermethode(s) ondersteuning bieden bij het desbetreffende vak.

Mogelijke vakken

  • Lager onderwijs:
  • Alle vakken
  • Middelbaar / voortgezet onderwijs:
  • Nederlands
  • Frans
  • Engels
  • Wiskunde (tot en met het tweede jaar)