Header-Praktijk-Bij-de-Hand-Nathalie-Godart-Ik-leer-leren

Leren leren

Hoe moet je ‘Leren’? Hoe kun je je langere tijd concentreren? Hoe kun je gemotiveerd blijven en hoe kun je je huiswerk plannen? Hiervoor is de ‘ik leer leren’-training ontwikkeld. Deze training is speciaal voor kinderen vanaf 10 jaar ter voorbereiding op de middelbare school en voor scholieren waarbij het leren tegenvalt en die vastlopen.

Nathalie Godart Praktijk Bij de Hand Belgie

Waar loopt jouw kind tegenaan? Mijn kind …

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Heeft moeite met concentreren.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Vindt het lastig om te plannen.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Verliest snel zijn of haar motivatie.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Heeft last van faalangst.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Heeft moeite met structuur en organisatie.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Presteert onder zijn of haar niveau.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Heeft een leerachterstand.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Heeft moeite om de lesstof te onthouden.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Vindt automatiseren lastig.

Ster-Nathalie-Godart-Praktijk-Bij-de-Hand

Laat zich makkelijk afleiden.

Hoe ga ik te werk

De training helpt om makkelijker en efficiënter te leren. Kinderen leren welke vaardigheden nodig zijn om te kunnen leren. Dit is dus geen huiswerkbegeleiding.

De ‘ik leer leren’-training bestaat uit 5 lessen van 1,5 uur en wordt gegeven in groepjes van 5 kinderen. Een individueel traject is ook mogelijk.

Aan het eind van iedere les krijgt je kind een eigen leerplan met helpende acties mee. Je kind kan altijd terugvallen op een actieplan in het werkboek. De oefeningen, testen, tips en trucs blijven waardevol.

ik-leer-leren-wegwijzer-gecertificeerd

De ene vliegt hoog, de ander laag
Maar ieder doet het op zijn eigen manier

Dit is de reden dat mensen voor mij kiezen

De totstandkoming van mijn praktijk, in de vorm zoals deze vandaag de dag is, is niet uit de lucht komen vallen. Daar is jaren aan (gerichte) studie, praktijkervaring, research en finetuning aan voorafgegaan.

Als juf bevond ik mij in het hart van het traditionele schoolsysteem. Dagelijks zag ik kinderen worstelen om mee te komen op de manier en in het tempo waarop onderwijs aangeboden werd. De uitdagingen waar kinderen en ouders op school mee te maken hebben, ken ik maar al te goed.

Daarnaast heb ik me als kind altijd een outsider gevoeld. Ik was anders en ik dacht dat dat niet oké was. Dit deed mijn zelfvertrouwen geen goed, waardoor ik school niet altijd als een fijne omgeving heb ervaren.

Kijk ik terug, dan kan ik alle ‘dots connecten’. Het is mijn missie om kinderen die in het huidige systeem vastlopen te helpen. Nu ik mij heb gespecialiseerd in andere vormen van leren wil ik hen ook meegeven dat ze anders mogen zijn. We zijn allemaal uniek. En dat is juist iets dat we mogen koesteren en wat onze wereld mooier maakt.

Onderdelen

Ik pas verschillende leermethodes toe in mijn praktijk. Voorafgaand aan onze samenwerking starten we met een intakegesprek en vooronderzoek. Aan de hand hiervan wordt een plan van aanpak opgesteld. Dit kan betekenen dat er onderdelen uit verschillende leermethodes bij elkaar gevoegd worden. Zo bied ik maatwerk en kunnen we verder bouwen met datgene wat jouw kind nodig heeft. 

Mogelijke onderdelen

  • Werkboek
  • Leerstijl
  • Leerstrategie
  • Faalangst
  • Concentratie
  • Motivatie
  • Plannen
  • Evalueren
  • Terugkoppeling ouders/voogd